امروزه بازاریابی ویدئویی یکی از استراتژهایی است که به سرعت رو به رشد است و آن طور که به نظر می رسد، قرار نیست افول کند.

بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ یا تبلیغات ویدیویی یا Video Marketing یکی از شاخه‌های بازاریابی اینترنتی است که در جریان آن از فیلم و ویدیو به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده می‌شود. در ویدیو مارکتینگ، بازاریاب‌ها به دنبال تولید یک فیلم چند دقیقه‌ای هستند که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • به معرفی کلی یک کسب و کار بپردازد و نقاط قوت و ضعف آن را نشان دهد؛
  • یک محصول را معرفی کند و نحوه استفاده از آن را به مشتری آموزش دهد؛
  • در مورد بهره بردن از یک خدمت یا یک ابزار ساخته می‌شود؛
  • نکاتی در مورد تعمیر یک محصول یا مثل یک محصول ارائه می‌دهد؛
  • شامل آموزش یک مبحث می‌شود؛
  • یک گروه را معرفی می‌کند که فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

بطور مثال دیدن یک ویدئو برای آشنایی با یک محصول یا یک نوع خدمات برای ما بسیار راحت تر از این است که بخواهیم در مورد یک محصول مطالعه کنیم. به همین دلیل یک ویدئو جذاب و تاثیر گذار می تواند به سادگی موجب جذب مخاطبان و انتقال مطلب شود.