تاثیر رنگ ها در تبلیغات

رنگ ها و شیوه ای که مغز انسان این رنگ ها را درک و تحلیل می کند، می تواند سرنوشت تبلیغات شما

را رقم بزند.رنگ ها می توانند ۹۰ درصد نظر ما را برای خرید یک محصول عوض کنند.

رنگ زرد : این رنگ در کوتاه مدت می تواند حال و هوای شما را عوض کند. از رنگ زرد روشن در کسب و کارهایی که مربوط به کودکان است، استفاده می شود. غذایی، ورزشی، مسافرتی، حمل و نقل

رنگ نارنجی : اثر فیزیکی که برای رنگ نارنجی به اثبات رسیده است، تحریک اشتها است. به همین دلیل در مواد غذایی به وفور از این رنگ استفاده می شود.

رنگ قرمز : رنگ قرمز احساس اعتماد به نفس، راحتی، شوق، عشق، هیجان جنسی و گرما میفتیم. و احساسات منفی مثل خشم، احساس خطر، خشونت و جنگ را نیز می دهد. گاهی همین احساسات منفی می تواند باعث فروش محصولاتی مثل حشره کش یا محافظ دهان و دندان شود.

رنگ بنفش : رنگی عامه پسند است که احساسات منفی خاصی را برنمی انگیزد. از بنفش کمرنگ عموماً برای برندهای آرایشی-بهداشتی استفاده می شود.

رنگ آبی : طراحان، آبی روشن را برای القای حس طراوت و انرژی بخشی استفاده می کنند. در حالی که رنگ آبی فیروزه ای برای کسب و کارهای خلاقانه، تخیلی یا پیش رونده مناسب است. رنگ آبی سیر برای خدمات مالی، خدمات دارویی و سایر خذماتی که باید حس قدرتمند بودن و قابل اعتماد بودن را منتقل کنند مهم است.

رنگ سبز : طراحی هایی که به طور مشترک از رنگ سبز استفاده می کنند، اصولاً شامل محصولات طبیعی، کالاهای مربوط به مسائل مالی و اعلام سری جدید کالاهای یک برند است. رنگ سبز روشن در طراحی های انرژی بخش و پرطراوت استفاده می شود. رنگ سبز تیره نیز بهترین انتخاب برای انتقال حس ثبات و رفاه مالی است.

رنگ خاکستری : احساسات مثبتی مانند رسمی بودن، حرفه ای بودن و کمال با دیدن رنگ خاکستری به مخاطبان دست می دهد.